Utkast: Dec. 5, 2011

Varför kan inte alla människor i världen vara ärliga och snälla. Vad vinner vi på att vara falska, det slår bara tillbaka. Varför håller man inte saker man lovar, vad ger det att berätta den där hemligheten vidare. En människa litar på dig och berättar något, låt den då stanna hos dig. Vara hjälpsam. Det är då man får hjälp tillbaka. Det handlar om att ge och ta. Mår man så sjukt mycket bättre när man vet att man är hjälpsam. Men jag förstår inte varför folk bryr sig så mycket om vad alla andra tycker. Varför kör man inte sitt eget race och är snäll. SNÄLL SNÄLL SNÄLL OCH ÄRLIG. Så himla viktiga egenskaper. Snäll, humor, ärlig är de tre viktifaste egenskaperna jag ser i en person.
Det är inget som har hänt mig, men man hör så mycket runt om. Både hemma i Sverige och här i USA. Jag har så många exempel.
VARFÖR KAN INTE ALLA PÅ DENNA JORD VARA, ÄRLIGA, SNÄLLA, RESPEKTFULLA. Förstår ni vad fin våran jord skulle vara då. Ge och ta mina vänner. Ge och ta. Ge tillbaka det du tar från en person.
Jag har lärt mig sjukt mycket om  riktigt vänskap här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina och sanna ord! Du är så klok!

2011-12-07 @ 12:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0