kvälls tankar.

Sitter i sängen för tillfället, funderar lite. En kompis här förlorade denna eftermiddag sin mormor i en trafikolycka i lilla allegan, som hon var jätte nära med. Jag har fikat i hennes mormors husbil och laura såg henne senast igår. Det är bara så konstigt. Det är sjukt att saker kan ändras så snabbt, sekunder. Lika dant fick vi ett mail från min organisation att en norsk utbytesstudent krockade in i ett träd när hon körde snöskoter med hennes värdfamilj förra söndagen och klarade sig inte. Stackars värdfamiljen och stackars hennes riktiga familj. Släppa iväg sin dotter och sen inte få henne hem igen. Hämta hennes kropp på flygplatsen, för de vill antagligen ha kroppen hemskickad igen.
De har varit 3 människor i min värdfamilj och en i min riktiga släkt som dött sedan jag kom hit. Plus en kompis nära vän som tog självmord. Väldigt mycket på kort tid. Döden är hemsk och orättvis. Trots att jag inte kände dessa personer så bra, gör det mig ledsen. Vill bara säga, ta inget för givet. Ta hand om det du har, för ibland vänds allt upp och ner. Och du förlorar det du en gång hade. Men samtidigt kan man inte vara rädd för att göra saker. Jag bara ville få sagt att man ska uppskatta det man har och ta hand om varandra. Ikväll går mina tankar till dessa personer. Vila i frid!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vi fick också mailet, började gråta, det är så hemskt att jag inte ens vill tänka på det. Du är så klok. Älskar dig

2011-11-28 @ 06:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0