Idag vill jag bara vara svensk.

Idag vill jag vara svensk. Hade gärnat vilja vakna upp i min egna säng, springa till toaletten i enbart trosor och kissa. Ha på mig min morgonrock och tofflor och göra en svensk frukost, prata svenska bara vara hemma, äta svensk mat, svensk luft. Svenska saker. Äta på mormor och morfars land.


Detta året har varit fantastiskt, men precis som hemma i sverige kan man ha dåliga dagar. Det är svårt att hantera allt helt själv. Även fast det är massa roligt att se fram emot här nu är jag ganska färdig. Det känns lagom med 10 månader, men börjar känna att det går mot sitt slut och därför börjar man tänka extra mycket på allt hemma och då saknar man extra mycket. Egentligen saknar jag inte linköping så mycket, mer vardag och familj och vänner. Jag vet att jag kommer sakna detta när jag kommer hem. Dock tycker jag det här har varit väldigt nyttigt. Uppskatta allt man har, vänner och familj. Man ser tydligt i vilka som bryr sig och hör av sig. Trygg i mig själv, detta har varit en väldigt stor resa för mig som person. Det var ju nästan som jag flydde iväg hit för att börja om på nytt. Hitta mig själv, ta en paus. Det har varit behövligt. Människor här har fått mig se annorlunda på saker. Jag har inte haft någon runt mig som pushat mig, varit involverad i beslut och tankar. (om jag inte velat så klart) allt har utgått från mig som person och jag kan göra allt fritt. Det har bara varit skönt att inte ha någon press och bara va, fundera vad jag vill göra i mitt liv. Men såklart har det varit tufft vissa dagar då jag gråtit som ett litet barn och bara vill hem till mamma.

Har varit skönt att vara ifrån linkan kinkan ett tag och allt va det innebär. Men nu börjar det närma sig sitt slut och jag känner det med, känns som halva mig har flugit tillbaka till Sverige redan och lever och planerar vad som ska hända här näst. Det är lite form av panik inom mig, blandade känslor, åker hem så snart. Det är saker som jag redan nu vet att jag kommer sakna här, men jag vet saker i sverige jag inte kan leva utan. Vore bra med ett mix land. 

Min familj åker från Sverige om 24 dagar! Kan ni tänka er, 24 dagar. Kommer gå så fort. Kommer bli skönt att se världens bästa människor igen. Usch vad jag älskar dom.

Livet är upp till varje individ, det finns massor saker att göra ute i värden. Jag har alltid varit den som älskar att vara på nya platser och upptäcka saker. Kan inte tänka mig att vara på en plats i resten av mitt liv. Det är nyttigt att se världen från andra perspektiv, se hur allt fungerar.

Denna resa har påverkat mig väldigt mycket.

Livet, upp och ner men underbart. Ta vara på chanser. Allt är i dina händer.

love
Trackback
RSS 2.0